Her og Nu

Valdemarskolen fortsætter succesen med skoleboden/madboden!

Tanken om en skolebod blev i efteråret startet af skolens elevråd og blev, efter flere møder og inspirationsture, en realitet i maj måned. Her startede vi et pilotprojekt op for at afprøve ideen og mærke omfanget af opbakningen hos børn og forældre. De sidste to måneders forsøg, har som sagt været en stor succes og Valdeboden fortsætter i det nye skoleår.

Boden er drevet af børn fra 5.- og 6.klasse med hjælp fra to pædagoger fra Opalen. Vi er meget stolte af og begejstret for dette tiltag, da børnene i boden og børnene på skolen får mange gode erfaringer og oplevelser i forbindelse med boden. Eksempelvis bare det, at have penge i hånden, som man skal forholde sig til, både for køber og sælger. For børnene der driver boden, følger der læring om budget i form af indtægter og udgifter, kundehåndtering etc.

Dagligdagen på Valdemarskolen https://www.facebook.com/Valdemarskolen/

Der er lavet 2 små film om det at være lærer og pædagog : Lærer i Ringsted Skolepædagog

Lucia 2019

Shape Created with Sketch.

Billeder fra dagligdagen

Shape Created with Sketch.